
Met Never Too Much Data wil ik de kansen van data en AI voor iedereen begrijpelijk en toepasbaar maken
In de afgelopen 10 jaar heb ik een groot aantal bedrijven geholpen om waarde uit data en AI te halen. Volgens collega's in het vak ben ik een van de weinige experts die in staat is om ook niet data specialisten de waarde van data te laten inzien en op die manier echt een transformatie binnen bedrijven teweeg te brengen.
Al jaren bekleed ik CDO rollen bij onder andere Kantar, Sanoma, DPG Media en op dit moment bij Blue Field Agency waarin ik data (science) en insights teams aanstuur. Ik krijg energie van leidinggeven over teams en het inspireren en coachen van professionals. Door deze brede ervaring ben ik instaat om zowel de business, data als organisatorische kant te belichten en zo datagedreven werken van de grond te krijgen.
Op het dataplatform Never Too Much Data vind je hands-on tools om direct met data en AI aan de slag te gaan. Naast inhouse trainingen, consultancy en keynotes heb ik een wekelijkse radio-column bij De Ondernemer Live/New Business Radio en schrijf ik regelmatig artikelen over de kansen van data en AI en host ik podcasts in samenwerking met o.a. DPG Media, VIA Nederland en de DDMA. Met mijn team heb ik verschillende data-awards gewonnen, bijvoorbeeld twee AMMA-awards in 2020.
Ik heb een Master of Science in Statistiek en Marketing en woon in Utrecht met mijn vrouw Simone en twee kinderen: Bobbi en Leopold.
